Zondag 12 mei 2019 Krk - Reisverslag uit Vrbnik, Kroatië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zondag 12 mei 2019 Krk - Reisverslag uit Vrbnik, Kroatië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zondag 12 mei 2019 Krk

Blijf op de hoogte en volg Gerda

12 Mei 2019 | Kroatië, Vrbnik

Vannacht heeft het bij vlagen heel erg geregend… en dat was niet zo’n goed teken voor de komende dag, de weersverwachting was 90 % regen, dus paraplu’s mee…….Maar eerst nog even aandacht voor de 2e zondag in mei….., we maken iedereen blij! Aan alle ruitenwissers van de campers heeft Ton ( in alle vroegte) een attentie gehangen voor de inwoners…..
Om 10 uur zal de mooie bus van Arriva arriveren, en de gids Bianka stond al bij de receptie op ons te wachten.
Deze jonge gids had een goede stem en bracht in het Duits alles goed aan ons over.
Onze eerste stop was Vrbnik, een leuk stadje met hele nauwe straatjes en vluchtroutes uit vroegere tijden. Terug naar de bus, onder de paraplu’s, en de bus was er niet…..Periode van wachten in de regen volgde.
Ton en Jan zijn na verloop van tijd, eens gaan kijken naar de oorzaak van het wachten.
Onze bus stond op de enige toegangsweg naar het dorpje VRBNIK, in een haarspeldbocht, achter een grotere Oostenrijkse bus vast, niemand kon er door…uiteindelijk is het gelukt, beweging in het verkeer te krijgen. 20 minuten vertraging. Er was geen andere omleidingsweg mogelijk……
Op naar de lunch in Restaurant Oleander in Klimno…..dit is een restaurant voor de zomer met open terrassen, en op deze dag is het 13-14 graden, dus met vereende krachten zijn de tafels en stoelen toch wel naar binnen gebracht, beter krap zitten, dan in de winderige omgeving. Het eten smaakte goed, daarna weer naar Mario in de bus.
Voor de liefhebbers van een een bezoek aan de grotten van Biserujka, gingen we naar de open plek op een hoogte zonder bomen. Het stormde behoorlijk en we stonden met 29 reisgenoten hutje-mutje bij elkaar, om ons op te warmen, want de gids met een groepje moest eerst nog eerst uit de deur komen.
Na het bezoek aan deze grot, met een behoorlijk aantal traptreden, lopen we naar de bus en bespraken we de mogelijkheden, wil je naar de camping? Blijf in de bus zitten en Mario brengt je naar de camping. Wil je met gids Bianka de wandelroute door het oude centrum van Krk meelopen? Helemaal goed……!
Rond 17.00 uur arriveren we veilig op de camping Bor en doen allemaal waar we zin in hebben.
Al met al, een regenachtige dag met een blik op het eiland Krk.

• 13 Mei 2019 - 05:57

Marry:

Wat zonde dat de regen jullie dag in het water liet vallen zo,n mooi eiland met mooi natuur .
    Hopelijk laat de zon jullie vandaag verblijden op camping Bor. Veel reisplezier