Maandag 13 mei 2019, Starigrad - Reisverslag uit Starigrad, Kroatië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Maandag 13 mei 2019, Starigrad - Reisverslag uit Starigrad, Kroatië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Maandag 13 mei 2019, Starigrad

Blijf op de hoogte en volg Gerda

13 Mei 2019 | Kroatië, Starigrad

Vroeg wakker geworden, vandaag een rijdag, maar eerst moeten we de bus van gisteren bij firma Arriva nog betalen, want gisteren was het zondag en dan is het kantoor dicht.
Dus even over 8 uur stonden we daar aan de kassa te betalen.
Onderhand krijgt Jan, die was gaan informeren over de status van de brug naar het vasteland, van Boris, de campingbeheerder, dat de brug begaanbaar was, maar niet de kustweg D8 naar onze volgende camping in Starigrad.
Hij kreeg een alternatieve route door het binnenland via de 50 en de 27…..Jan heeft de reisgenoten op de hoogte gebracht…..
Heel frappant was dat de gids Bianca ons gisteren in de bus vertelde over de Bura (Bora), de felle storm, die vaak langs de kustroute van Triëst naar Dubrovnik woedt.
En Ton en Gerda reden al eerder via de D8, de stormachtige kustroute, en kwamen geen wegafzetting bij Senj tegen. Via de groepsapp dit verteld, en Ton en Gerda komen als eersten bij de manager in de receptie aan.
Zij, de manager, was echt bezorgd, of wij wel zouden arriveren met de groep vandaag, omdat er slechte berichten op internet stonden.
Van een wandeling door het Paklenica-park kan geen sprake zijn, de takken vliegen in het rond en morgen wordt de storm nog erger verwacht. Dan maar binnenblijven is het motto.
We hadden wel wat zorgen die middag, of iedereen wel veilig op de camping zou komen en jahoor, de ene camper na de andere kwam binnenrijden, met allerlei verhalen over wegafzettingen, ongevallen en aquaplanning, en krachtige windstoten langs de kust.
Al met al….een zucht van verlichting, toen even voor zessen de laatste binnenkwam.
Enfin, we hebben elkaar heel wat te vertellen, en dat zal over een paar jaar ook nog wel het geval zijn. Marja en Harry zagen zelfs 2 jonge beren……en vergaten een foto te nemen, jammer!
Een heerlijk gevoel, iederen veilig gearriveerd!

• 14 Mei 2019 - 07:09

Astrid:

Ja ja, de bura kan flink te keer gaan! Gelukkig allemaal veilig aangekomen in Starigrad. Wel jammer dat de wandeling niet door gaat in het nationaal park. Wel te begrijpen , er liggen hele gladde stenen en keien waar je overheen wandelt. Hoop dat het zonnetje gauw gaat schijnen......

• 20 Mei 2019 - 14:47

Jacqueline:

Hallo,

Ben nu even op mijn gemak al jullie reisverslagen aan het lezen (loopt een beetje achter).
    De storm heeft wel mooie foto's (mooie luchten) opgeleverd, maar ik hoorde dat het nogal tekeer gegaan had.
    Zie veel mooie foto's voorbij komen op andere dagen ook en leuk om te lezen wat jullie zoal gedaan hebben. Ook al lees ik dat via de appjes geregeld van mijn ouders natuurlijk, die met jullie groep meereizen.

Heel veel plezier nog allemaal, lekker genieten en goeie reisdagen!

Groetjes,
    Jacqueline (dochter van Annie en Gray)