Zaterdag 25 mei 2019 Pineto - Reisverslag uit Pineto, Italië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 mei 2019 Pineto - Reisverslag uit Pineto, Italië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 mei 2019 Pineto

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 Mei 2019 | Italië, Pineto

De groep was goed op tijd, en ook de bus en de gids op de juiste spot. 10.00 uur reden we weg met Franscesca, onze gids, die vroeg of ze Duits mocht spreken, haar favoriete taal.
We deden de Atri-tour, een historisch stadje, 10 km vanuit de kust en 450 meter boven zeespiegel.
We bezochten de Piazza Duomo en de Cathedral of Santa Maria Assunta, de Sixtijnse Kapel van Abruzzo, verschillende straatjes met kerken, en een prima uitzicht op het Belvedere.
We bezochten de Marine Protected Area, Torre del Cerrano en het Sea Museum.
En daarna op het terras een proeverij van de plaatselijke producten in een sfeervolle locatie met de zon (24 graden) heerlijk allemaal. Uitzicht op zee, wat wil een mens nog meer??
Na afloop kon men lopend langs het strand naar de camping ( ca 4,5 km) of met de bus terug.
Een dag met een gouden randje…….daar was iedereen het mee eens!
15.45 uur stonden we weer op de camping….lekker relaxen.
Om 19.00 uur Abruzzo diner in het restaurant op de camping…..allerlei gerechten werden op tafel neergezet. Voor ons een proeverij met warme gerechten, 2 lange tafels met zo’n 40 reisgenoten en we hebben genoten!!

• 26 Mei 2019 - 17:01

Babette:

Hoi, pap en mam
    Het is weer leuk elke dag te lezen wat jullie allemaal zien en doen.
    Nog een weekje en dan is het weer klaar. Nog even genieten dus!
    Liefs Babette

• 27 Mei 2019 - 02:26

André Van Zanten:

Zeg Ton, bij de Niham zijn ze jaloers, dat jij met een grote bus kan/ durft te rijden.
    Groet, André.