Maandag 27 mei 2019 Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Maandag 27 mei 2019 Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Maandag 27 mei 2019 Assisi

Blijf op de hoogte en volg Gerda

28 Mei 2019 | Italië, Assisi

Het wordt nooit saai!! Dat zijn de gevleugelde woorden, die de reisbegeleiding vaak tegen elkaar zegt op deze reis. Wat hebben we al veel bijzondere dingen met elkaar beleefd….
Vanmorgen waren om 10 uur de Shuttlebusjes besteld om de reisgenoten naar het hoge Assisi te vervoeren. Nou, dat was snel gepiept, zodat we op ons gemak koffie konden drinken en shawlen konden kopen. Om 11 uur was de gids besteld, dus tijd zat……Afgesproken was met gids Werner op het PLEIN. Wij gingen er van uit, dat dit het plein bij de bushaltes was, niet wetende dat hij het Plein bij de Minerva-tempel bedoelde. Dus groep en gids stonden beiden op een ander plein….Dus toen maar naar elkaar toe gelopen ( in ons geval omhoog).
Gelukkig was het prachtig weer, en Werner, de Belgische gids had een goed verhaal. Met oortjes in de Basiliek van de heilige Fransiscus, boven- en onderkerk en de crypte met de heilige relikwieen. Ton paste op Sientje bij de Basiliekl En toen naar buiten en in het zonnetje een stadswandeling meegemaakt. Werner wees ons nog een rustig restaurantje buiten het drukke gebied, en toen begon het te dreigen en een beetje te druppelen.
De 4-koppige reisbegeleiding besloot te gaan lopen naar de camping, zo’n 4,9 km…nou dat hebben we geweten….stortregen en geschuild in het kerkje van St. Nicolaas met nog meer schuilers uit andere landen, en een kaarsje bij Maria opgestoken, en maar wachten op betere omstandigheden. Na een uurtje besloten we door te lopen. We werden nog achterop gereden door Tonny en Henk, maar sjonge, wat zijn we natgeregend!
Aangekomen op de camping zijn er al meerderen met de taxi naar de camping gebracht. Prima oplossing vandaag!
Wat zijn we blij met onze plaatsen met harde ondergrond, want de buien zijn nog steeds niet uitgerekend.
Jammergenoeg is de WIFI niet sterk genoeg, we hebben leuke foto’s genoeg, maar heb geduld!