Donderdag 30 mei 2019, Lido di Dante - Reisverslag uit Lido di Dante, Italië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Donderdag 30 mei 2019, Lido di Dante - Reisverslag uit Lido di Dante, Italië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Donderdag 30 mei 2019, Lido di Dante

Blijf op de hoogte en volg Gerda

30 Mei 2019 | Italië, Lido di Dante

Vanmorgen droog met af en toe de zon, vandaag kunnen we fietsen naar Ravenna of eventueel met de bus. Of een dagje op de camping, ook goed. Of wandelen langs het strand, even de benen strekken.
De afgelopen dagen zijn er plassen op de fietspaden ontstaan, en deze plassen spetteren op onze fietsen. Af en toe de dijk op lopen met de fiets, maar jahoor, daar is de Lidl, het aanknopingspunt, waar we Ravenna binnenrijden.
En in de heerlijke zon hebben de meesten deze mooie stad vol historie kunnen bekijken.
Na 26 km op de teller arriveren we op de camping, waar de meeste fietsers hun stalen ros kuisten onder de waterstraal, zo is de leem weggespoten.
Nog even bijkomen in het zonnetje en vervolgens om 17.00 uur samen in het restaurant de Hemelvaartsverrassing, om bij te komen van al het Hemelwater van de afgelopen tijd.
De kok heeft zijn best gedaan om ons de lokale specialiteiten te laten proeven, de antipasta was overweldigend. Daarna de pizza, en natuurlijk de lasagna en de plaatselijke pasta met spekkies. En vervolgens het dessert, waar de eigenaar zijn eigen uitleg aan gaf.
Koffie en thee toe. Het was goed om zo met elkaar te zijn. Ook nog de groepsfoto, want er vertrekt morgen een equipe wegens familie-omstandigheden. Helemaal gelukt allemaal.
Morgen naar Sottomarina….we hebben er zin in!

• 31 Mei 2019 - 14:53

Riet Coolen:

Hallo allemaal,
    Wij hebben genoten van alle verhalen, die jullie mee gemaakt hebben, ook van de vele mooie foto’s.
    Morgen nog een leuke dag en ‘n gezellig afscheidsdiner.
    Groetjes van Theo en Riet Coolen