Donderdag 23 mei 2019 Opi - Reisverslag uit Villetta Barrea, Italië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Donderdag 23 mei 2019 Opi - Reisverslag uit Villetta Barrea, Italië van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 mei 2019 Opi

Blijf op de hoogte en volg Gerda

23 Mei 2019 | Italië, Villetta Barrea

Vannacht was het koud hier in de bergen, maar de zon maakte ons wakker, vandaag was het wandeldag voor de liefhebbers.
Antonio heeft gisteren kopietjes gemaakt van de wandelroute naar het mooie uitzichtpunt, naar de bron en naar het dorpje Opi.
In de loop van de dag zijn er wassen gedraaid, klusjes gedaan, veel burenpraatjes maar toch even een hoeraatje voor de 7 klimgeiten uit onze groep! Chapeau hoor! Ze hebben gelopen tot circa 1400 meter en hebben ruim 3 uur zich in het zweet gewerkt!
Maar onweer en regen pesten ons dramatisch in de late middag.
We hadden met Antonio afgesproken, dat we onder het afdak mochten zitten, als het regende en hij had de tafels en banken al klaargezet.
We hadden even info over de route morgen en de wijziging van excursie van zaterdag besproken. We zaten lekker beschut, toen het stortregende en we warmden ons met een proefje Limoncello, we zijn tenslotte in Italië!!
Broodlijst ingevuld? Voor het eerst op deze reis doen we dit, omdat in de verste omgeving geen bakker te vinden is.
Morgen rijden we naar Pineto, aan het strand en kunnen we fietsen.